Jumlah kehadiran di MUATURUN

on Monday, July 21, 2008

Kepek mula kenal dengan blog pada 8/10/2004 07:21AM dengan mengujudkan blog bertajuk 'ingat TANGGUNGJAWAB kita' dan tak silap seminggu selepas itu Kepek buat blog bertemakan 'download lagu' kerana kawan2 kepek yang tinggal di oversea selalu mengadu susah mau dapat lagu melayu, tambah lagi masa itu sedang hangat dengan AF. Kepek ok saja dan bina 'Muaturun - Lagu Top Masa Kini' hanya bertujuan untuk bertukar lagu dengan kawan-kawan.

Lama kelamaan banyak pulak permintaan lagu dari 'bukan kawan' sekadar kenalan. Kepek sedaya mungkin melayan permintaan mereka semua. Siap ada yang marah-marah sebab lambat meletakkan lagu permintaan mereka. Ada juga yang marah-marah sebab lagu yang mereka muaturun tidak penuh (pada hal line diaorang yang slow) Semua Kepek terima, layan sebaiknya.

Tahun 2005, Muaturun semakin mengganas. Sampai Kepek ada terima email dari syarikat rakaman juga dari artis (entah betul artis ke tak) memberi amaran tidak meneruskan blog Muaturun. Pada hal masa itu ada juga laman-laman web yang menyediakan muat turun lagu, tetapi tidak berkonsepkan blog macam Kepek. Kepek membalas email dengan memohon maaf dan menerangkan tujuan Kepek ujudkan Muaturun. Ada yang terima ada yang berdiam.

Chat Cbox
Pada pertengahan 2005 Kepek letak ruang chat di Muaturun. Dan pada 21 Oct 2006, Kepek telah dihubungi oleh pemilik Cbox agar Kepek daftar untuk dapat kelebihan yang lebih baik dengan Cbox. Rupa-rupanya pemilik Cbox member Kepek lama (Jejak Kasih berlaku...) hinggalah sekarang Kepek mengguna perkhidmatan Cbox. TQ

Jumlah Pengunjung Muaturun
Mengikut rekod daripada webstats.motigo.com, tarikh atau hari yang paling ramai pengunjung adalah pada : 4 October 2007 dengan jumlah seramai 32,698 orang. Kepek mula menggunakan perkhidmatan webstats.motigo.com pada 16 September 2005. Sebelum itu Kepek mengguna kiraan sistem JAVA sendiri dan catatan Kepek adalah seramai 15,514,833 (kiraan untuk hari ini: 21 Julai 2008 jam 2022hrs)

Untuk kiraan penuh daripada webstats.motigo.com, adalah seperti berikut:

Summary
Measuring since - 16 September 2005
Total number of page views up till now - 13,451,439

Busiest day so far - 4 October 2007

Page views - 32,698

Page views yesterday - 9,670

Page views today - 10,412

(kiraan untuk hari ini: 21 Julai 2008 jam 2012hrs)


Sekarang blog yang seakan-akan Muaturun telah bertambah dari sehari ke sehari. Rasa-rasa sudah melebihi 100 blog agaknya. Itu tanda perkembangan blog semakin diterima.

Terima kasih pada semua kawan-kawan, kenalan, sahabat semua kerana menyokong Muaturun. Kepek akan cuba buat yang terbaik membantu semua.

KerepeK -
Tahukah anda Layout Muaturun telah diubah sebanyak 5 kali (tidak termasuk bertukar banner)

2 Koman & Cadangan:

Anonymous said...

SATU BLOG YG CANTIK... SAYA ADALAH NEW BLOGGER

NAZA

Anonymous said...

nape ek dh xleh nk masuk web muat turun lagu tu..cam pelik la..kene sign up jd member ke??