Kenapa Aku Dipanggil KerepeK?

on Wednesday, February 16, 2005

Mahu tahu kenapa aku di panggil KerepeK dan kenapa nama samaran aku KerepeK?

Ianya bermula pada zaman aku sekolah lagi, masa aku tinggal di hostel. Keluarga di Johor tetapi aku bersekolah di Kuantan.. Jauh tu!! Tak apa untuk menimba ilmu punya pasal tidak kira jauh atau tidak, kira boleh aje.

Pada awal aku dok hostel member2 bilik panggil aku Zed saja, tetapi entah macam mana ada abang hostel aku nama Roslan perasan tiap kali ada kiriman dari keluarga aku di Johor pada ada kerepek, tidak kira kerepek apa pisang ke, ubi ke semua ada. Biasalah kan hidup di hostel barang makanan kongsi bersama, kalau tidak kongsi pun pasti kena cilok jugak.

Asyik balik2 terima kiriman kerepek lelama abang roslan gelar aku kerepek dan melekat terus.. Yazid mana.. Yazid KerepeK!! Dan aku pun tidak ambil kisah sangat.. last2 terus hilang Yazid tinggal saja KerepeK, semua orang kenal sampai ke Guru Besar... hehe...

Itulah ringkasnya asal kenapa aku guna nick nama KerepeK..