Makan tengahari

on Saturday, June 21, 2008

Tadi sebelum pergi sembahyang Jumaat ikut kawan makan di 1 Borneo Hypermall Kota Kinabalu Sabah, nama retoran Penang Village, kawan kata restoran canggih n hebat konon, sebab ada di KL dan juga di Bali. Siap ada laman web lagi :::Klik Sini:::

Masuk2 memang nampak hebat dengan keadaan restoran yang nampak mewah. Jadi Kepek order yang dicadang oleh cheff iaitu Nasi Goreng Penang, kawan makan Laksa Asam Penang. Semua Penang termasuklah air.. (air sejuk Penang).

Menunggu boleh kata lamalah jugak, cakapkan kat kawan.. "jauh... dari penang". Agak kalau yang di Bali mau esok sampai order. Perut dah lapar, makanan lambat sampai pulak. Tapi nasib baiklah suasana tempat aman nyaman dengan pelayan yang comel2. (kenyang tengok orang jer)

Bila sampai makanan... emm.. nasik gorengnya sama macam kepek yang buat, biasa jer. Nampak hebat pada pingang nyer ajer yang panjang macam perahu dan nasi di lapis dengan daun pisang. Serta ada acar timun dan telur goreng mata kerbau yang sejuk keras!! Yang sedap sikit ayam gorengnya dengan udang ..BEST.. tu jer yang boleh dibagi markah.

Kawan punya Laksa Asam daripada 5 bintang kepek tak dapat nak bagi markah, tak best langsung. 100% guna sardin dan bau sardin penuh satu restoran. Entahlah mana cheff Penang Village ni belajar.

Dan yang kesian datang pulak ketua pelayan tanya macam mana makanan di situ.. Nasib restoran tidak baik, kami berdua hentam berabis dan Kepek ada tanya macam mana buat Laksa Penang? Dia jawab macam mana yang ada itu. Kawan hentam suruh cheff Penang Village pergi belajar kat rumah Kepek (hehe...)

Kami hentam dorang..cukup2 tapi dorang lagi handal hentam kami sampai RM73.45 sen .. PADAN MUKA KAMI ...hahahahah..

X mo dah kepek makan kat situ (nasib kawan bayar)

0 Koman & Cadangan: