8 Petanda Dia Adalah Soulmate (Jodoh) Kamu...

on Tuesday, November 01, 2005

8 petanda?.... Nak dapat 1 pun susah, inikan 8... tepuk dada tanya selera, jangan tanya nafsu, sebab ikut nafsu, nanti lesu........ Pilih jangan tak pilih, kalau tak pilih takut nanti terpilih yang hampas, tapi kalau terlebih pilih, takut pula terpilih yang hampeh... carilah yang sedang-sedang saje bak lagu Iwan yang fofular sikit masa dulu.
Dari pertanyaan serta kajian juga sikit pengalaman yang ada inilah hasilnya..
Selamat berbahagia pada yg masih mencari..........

Dua manusia yang merasa saling berjodoh pasti memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap mata atau mendengar suaranya, kita akan merasakan getaran dan seolah ingin terus bersamanya. Benarkah seperti itu?

Lalu, apakah ada petanda lainnya agar seseorang dapat merasakan bahawa si dia jodoh (soulmate) kita atau bukan?

Petanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan pe! rkara tersebut? Jika ya, selamat... kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!

Petanda 2
Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh kamu atau bukan adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak, maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh kamu!

Petanda 3
Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu. Dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu. Selamat! Sebenarnya dialah destini kebahagian kamu...

Petanda 4
Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan... Inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat.

Petanda 5
Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang- surut, suka-duka saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali.
Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit? Jika ya, tak salah lagi. Dialah orangnya...

Petanda 6
Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya... Nah, kalau begitu ini bisa berarti dia sudah siap menerima kamu apa adanya..

Petanda 7
Setiap orang! pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil 'buruk' di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari. Ataupun menceritakan
sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya... Nah! Kamu dan dia memangnya disuratkan untuk bersama!

Petanda 8
Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan!

Apakah kelapan petanda di atas telah kamu temukan padanya?

4 Koman & Cadangan:

Anonymous said...

hai kerepek, sy suke article soulmate ni.. tp macam mana lak kalau ape yg dituliskan tu menepati semua nyer....tp masih lagi x bersama atau lebih tepat.. hubungan tu tetap putus ditengah jalan.. adakah itu bermakna dia bukan soulmate...?? adakah kedua2 nye pelu merasakan 8 petanda ini..?? -someone who wanna know :)

tuah said...

sbnr nyer dlm dr kita ada hati stiap insan di dunia ni.itu sbb ada nyer ayat tak pndai jaga hati,sakit hati dan iri hati.kita tak kan tahu sapa soul mate kita tp kita tlh dykdirkan bertemu dgn sidia.tugas kita cuma utk psg niat utk bersama dan usaha kearah itu.kan ke usaha itu tgga kejayaan.sbgi cnth, kita mgkn pernh impikan nak dpt seorg psgan yg cantik,baik,understanding dan mcm2 lg sft yg baik.tp kita tak kan dapat insan yg dah sedia ada sifat itu tp kita bleh membentuk psgan kita kearah itu.kalo nak dia lawa,ajar la cara dressing yg betul,lawa tu kan subjective.kalo nak dia memahami kita,kita kena memahami dia dulu dan byk beritahu psl dr kita kat dia.bgtu jgk perasaan syg.so dr hr ni tnmkan azam nak berubah kearah itu.slamat mancube

fantastic said...

sy copy ke lapan2 petanda ni
sorry i copy dulu bru mintak izin..

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it lcd monitors Saunas have been State of maryland department of insurance Zithromax azithromycin for oral suspension one dose 1999 chevrolet two door tahoe for sale Air purifier trends rosacea product Cheap digital printing services and booklets Cod fioricet order buy soma Cancer misdiagnosis law resource training online Boat insurance claim property for auction spyware Stories about school 4 in jacksonville saab dealer erectile dysfunction Upskirts of martina hingus kia sorento Argon security a mobile wireless video surveillance mwss